Happy Boss stÄr för enkelhet, kreativitet och personlighet. I vÄra it tjÀnster har vi valt att satsa pÄ det som Àr enkelt för er som kund.

De tjÀnster vi genomför bygger alla pÄ en Äterkommande mÄnadsvis fakturering istÀllet för att fÄ toppar och dalar och stora investeringar. Framförallt Àr det viktigt att ni ska ni kÀnna er sÀkra med att lÀgga ut er it drift pÄ oss och vÄra partners.

Är det nĂ„got du undrar över eller som vi kan hjĂ€lpa dig med? AnvĂ€nd formulĂ€ret nedan sĂ„ kontaktar vi dig sĂ„ fort vi kan.

Jag vill gÀrna ha mer information:

Namn*

Email*

Telefonnummer*

Hur kan vi hjÀlpa dig?


IT DRIFT

Vi har en tjĂ€nst dĂ€r ni fĂ„r tillgĂ„ng till en helpdesk för firstline support, dit era anvĂ€ndare kan ringa och fĂ„ hjĂ€lp med enklare saker, det som de inte klarar av gör istĂ€llet vĂ„ra erfarna konsulter. För att undvika ”Kalle Ă€r sjuk idag” syndromet ingĂ„r ni i ett team av konsulter som bildar en konsultpool dĂ€r alla har tillgĂ„ng till ert företags struktur.

Tanken Àr att du som kund ska slippa de dagliga problemen med teknik och drift utan att ha en egen it-chef.

 

EXTERN IT-AVDELNING

Extern IT-avdelning Àr en tjÀnst framtagen för kunna möta den mindre organisationens behov samtidigt som den kan möta den större organisationens komplexitet. TjÀnsten innebÀr att du fÄr en komplett IT-avdelning med alla funktioner du behöver. T.ex. anvÀndarstöd, inköpstöd, e-post och backup m.m.

Vi har dÀrför utformat en tjÀnst som kan ta ett helhetsgrepp kring er IT och agera komplett IT-avdelning. TjÀnsten krymper eller vÀxer med er storlek och komplexitet.
MOLNET

Idag talar mĂ„nga om ”molnet” eller arbetsplatstjĂ€nster som att det vore nĂ„got svĂ„rt och ouppnĂ„eligt, vi vill pĂ„stĂ„ att det inte Ă€r det. Det man gör Ă€r, att flera bolag delar pĂ„ en och samma programvara, vilket gör att licenskostnaderna blir lĂ€gre och du behöver inte investera tusentals kronor i dyra programvaror och servrar, utan betalar bara en fast mĂ„nadskostnad per anvĂ€ndare. Vi kan Ă€ven ta hand om era befintliga program t.ex. crm eller ekonomiprogram.

 

NÅGRA AV MOLNET TJÄNSTERNA SOM VI IDAG HAR:

– Virtuellt skrivbord
– Office paketet
– Exchange
– Sharepoint
– Egna program

SERVICE DESK

Vi Àr anvÀndarens och IT-avdelningens naturliga kontaktyta vid problem eller frÄgor gÀllande sin IT-miljö.

Service Desk tillhandahÄller en-vÀg-in för alla IT-relaterade frÄgor. Det kan vara alltifrÄn enklare frÄgestÀllningar till mer komplexa problem i kundens infrastruktur och fel knutna till arbetsplatsen gÀllande dator, skrivare standard- och verksamhetsapplikationer.

Service Desk Àr bemannad av vÄr egen personal vardagar 07:00-18:00. Vi tar emot, registrerar och kategoriserar Àrenden efter prioritetsordning.  Du fÄr en bekrÀftelse pÄ att Àrendet Àr mottaget.

Vi arbetar ITIL-baserat och löser ca 85% av alla Àrenden i Service Desk, övriga Àrenden eskaleras till högre kompetensgrupper inom QD eller tredjeparts leverantör. Service Desk löser Àrenden via telefon eller remotestyrning/uppkoppling genom övertagande av utrustning.

Vi tillhandahÄller information om inplanerade servicefönster och driftstörningar via webbsida och e-post/telefon till utsedda kontaktpersoner hos kunden. Informationen innehÄller tid för driftstopp och planerad ÄtgÀrdstid.

VARFÖR OUTSOURCING?

DÄligt fungerande IT Àr en risk, dels i form av onödigt höga investeringar och dels i form av ineffektiv IT-miljö.

Applikationer och anvÀndare har de senaste Ären exploderat i antal. Resultatet Àr en ökad komplexitet i de system av samverkande hÄrdvara och mjukvara som utgör IT-plattformen. Detta medför stora möjligheter, men det kan ocksÄ vara problematiskt. Det blir helt enkelt en utmaning att fÄ ett komplext system att fungera optimalt. NÀr komplexiteten ökar mÄste man ocksÄ investera. Personal ska kompetensutvecklas, hÄrdvara och mjukvara ska köpas in för att nÀmna nÄgra exempel.

HÀr blir det problematiskt för mÄnga företag; Ska jag investera stora summor pengar i nÄgot som egentligen inte Àr min kÀrnverksamhet? Eller ska jag omvandla mitt IT till en avtalad och kvalitetssÀkrad funktion?

Vi kan ta ett helhetsansvar för er IT eller ni kan lÄta oss hjÀlpa er med utvalda delar.

ONLINETJÄNST – HYR FUNKTION ISTÄLLET FÖR KÖP

Att hyra en funktion av oss istÀllet för att köpa innebÀr flera fördelar. Förutom att företagets likviditet stÀrks sÄ fÄr du stÀndigt tillgÄng till den senast hÄrd- och mjukvaran och nÄgon som hela tiden ser till att allt fungerar.

Vi kallar detta för Online-tjÀnster och som ger dig tillgÄng till vÄra bÀsta produkter och vÄr bÀsta expertis till en fast mÄnadskostnad. Ekonomiskt, enkelt och problemfritt.

Server online: extremt driftsÀker till dina system

Backup online: backup via Internet eller svartfiber till vÄr IT-sÀkerhetshall

Övervakning Online: Hittar och Ă„tgĂ€rdar problem innan anvĂ€ndaren drabbas

BrandvÀgg Online: redundant och stÀndigt uppdaterad brandvÀgg

Mailworks Online: tar bort virus och spam innan e-posten levereras

AlltidOnline – DIN LOKALA MOLNTJÄNST

AlltidOnline Àr en paketerad molntjÀnst dÀr alla data ligger i vÄra datacenters och dÀrmed skyddas av svensk lag, helt enligt vÄr standard Based In Sweden.

AlltidOnline Àr flexibel i sin natur och kan pÄ ett smidigt sÀtt integreras med övriga verksamhetsapplikationer och dÀrmed skapa hybridmoln som resulterar i en fantastiskt anvÀndarvÀnlighet.

Merparten av vÄra AlltidOnlinekunder kör vÄrt Terminalskrivbord med inbÀddade verksamhetssystem. Du kan jobba utanför kontoret pÄ samma sÀtt som du jobbar pÄ kontoret och slipper dessutom koppla upp dig via VPN.

Kort och gott, AlltidOnline har tagit det bÀsta med molntjÀnster och kombinerat det med verksamhetsstyrda funktioner som normalt inte passar i moln. Resultatet kan du fÄ höra av vÄra mÄnga nöjda kunder och anvÀndare efter att du kontaktat oss för en vidare diskussion.

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!