Our Blog

Happy Boss och ACRX Rallycross

Happy Boss engagerar sig varje i Är i nya idrottsföreningar eller individer inom idrotten som lÀgger ner hela sin sjÀl i detta. Inför 2019 har Happy Boss gÄtt valt en person som brinner för sin sport och som haft en fantastiskt utveckling inom sin sport. I Är kommer vi sponsra Andreas Carlsson som Àr nu i högsta serien i ACRX Rallycross. Happy Boss gÄr in som en av huvudsponsorerna.

 

Andreas Carlsson Àr 24 Är. Bor och jobbar i SÀffle som verkstadscoach/arbetsledare pÄ Brandt i SÀffle som Àr en Volvo och Ford verkstad innan det var han Personlig Se.

Sen driver han ett eget Rallycrossteam i högsta klassen Supercar.

 

Hans  team bestÄr av vÀnner och familj dÀr alla har vanliga jobb, sÄ all tid som lÀggs ner pÄ detta Àr pÄ fritiden efter jobb och pÄ helger. Större delen av teamet Àr kompisar i Äldern 22-27Är som brinner för detta sÄ dem Àr ett vÀldigt ugnt team med en enorm drivkraft!

Andreas startade med crosskart 2009 och körde dÄ 125cc. Redan ett Är senare, sÀsongen 2010 hade han mÄnga fina resultat. Bland annat seger i NEZ (North European Zone), Seger i JSM (junior SM), Seger i Sprint cupen, seger i IC cupen samt andra plats i norska NM.

2011 gick han upp tvÄ klasser och startade med 650cc som Àr den största klassen, dÀr Andreas varit med och utvecklat C-Pro under 2012, 2013, 2014 och som idag Àr den ledande crosskart-tillverkaren. 

2015 var Äret dÄ Teamet fick bra ordning pÄ karten och motorerna, och bara behövde tÀnka pÄ körningen. Detta resulterade i fina resultat och seger i det högsta mÀsterskapet NEZ. En tredje plats i SM, samt seger i Sprintcupen.

2016 satsade Andreas bara pÄ SM och tog dÄ ett SM-guld i sprintspecial under SM-veckan i Norrköping. Detta i direktsÀndning pÄ SVT 1 med de högsta tittarsiffrorna under hela SM-veckan. Slutade Àven detta Är som trea i SM. 

2017 körde han 8 tÀvlingar och vann 7 av dessa, 1 i svenska cupen och 5 i SM dÀr jag har vann alla och blev helt obesegrad Svensk mÀstare!

2018 sÄ byggde han och sitt team tillsammans med Nilssons PlÄtindustri AB och UNIC-Transmissions en egen Supercar helt frÄn grunden. Bilen Àr byggd pÄ en Renault Clio 3 RS. Ingen av oss har byggt nÄgot liknande förut sÄ det har vart en stor utmaning för alla inblandade. SÀsongen 2018 gick lÄÄngt över förvÀntan med tanke pÄ vÄr lÄga budget och det hÄrda motstÄndet dÀr de flesta Àr stora team med mycket erfarenhet och har en stor budget.

”MĂ„let för iĂ„r Ă€r att komma pĂ„ pallplats i minst 1 av 7 tĂ€vlingar och vara topp 5 totalt i RallyX-Nordic serien. Detta Ă€r höga mĂ„l dĂ„ det Ă€r hĂ„rdare motstĂ„nd Ă€n nĂ„gonsin med mĂ„nga erfarna chaufförer dĂ€r de flesta kör/kört EM och VM samt har bilar som Ă€r ca 1,5-3ggr sĂ„ dyra Ă€n den vi byggt. Vi Ă€r sĂ„ kallade “underdogs” vad det gĂ€ller budget och resurser, men vi tror stenhĂ„rt pĂ„ dessa mĂ„l dĂ„ vi som sagt har ett enormt driv och vilja sĂ„ vi tror och hoppas att denna sĂ€songen kommer bli riktigt bra! VĂ€ldigt kul att ha med er pĂ„ detta!”

 Bild pÄ den nya bilen kommer inom kort

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FULL FART FRAMÅT ANDREAS

/HAPPY BOSS

Tags:

Show Comments (0)

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!