Happy Boss står för enkelhet, kreativitet och personlighet. I våra it tjänster har vi valt att satsa på det som är enkelt för er som kund.

De tjänster vi genomför bygger alla på en återkommande månadsvis fakturering istället för att få toppar och dalar och stora investeringar. Framförallt är det viktigt att ni ska ni känna er säkra med att lägga ut er it drift på oss och våra partners.

Är det något du undrar över eller som vi kan hjälpa dig med? Använd formuläret nedan så kontaktar vi dig så fort vi kan.

Jag vill gärna ha mer information:

Namn*

Email*

Telefonnummer*

Hur kan vi hjälpa dig?


IT DRIFT

Vi har en tjänst där ni får tillgång till en helpdesk för firstline support, dit era användare kan ringa och få hjälp med enklare saker, det som de inte klarar av gör istället våra erfarna konsulter. För att undvika ”Kalle är sjuk idag” syndromet ingår ni i ett team av konsulter som bildar en konsultpool där alla har tillgång till ert företags struktur.

Tanken är att du som kund ska slippa de dagliga problemen med teknik och drift utan att ha en egen it-chef.

 

EXTERN IT-AVDELNING

Extern IT-avdelning är en tjänst framtagen för kunna möta den mindre organisationens behov samtidigt som den kan möta den större organisationens komplexitet. Tjänsten innebär att du får en komplett IT-avdelning med alla funktioner du behöver. T.ex. användarstöd, inköpstöd, e-post och backup m.m.

Vi har därför utformat en tjänst som kan ta ett helhetsgrepp kring er IT och agera komplett IT-avdelning. Tjänsten krymper eller växer med er storlek och komplexitet.
MOLNET

Idag talar många om ”molnet” eller arbetsplatstjänster som att det vore något svårt och ouppnåeligt, vi vill påstå att det inte är det. Det man gör är, att flera bolag delar på en och samma programvara, vilket gör att licenskostnaderna blir lägre och du behöver inte investera tusentals kronor i dyra programvaror och servrar, utan betalar bara en fast månadskostnad per användare. Vi kan även ta hand om era befintliga program t.ex. crm eller ekonomiprogram.

 

NÅGRA AV MOLNET TJÄNSTERNA SOM VI IDAG HAR:

– Virtuellt skrivbord
– Office paketet
– Exchange
– Sharepoint
– Egna program

SERVICE DESK

Vi är användarens och IT-avdelningens naturliga kontaktyta vid problem eller frågor gällande sin IT-miljö.

Service Desk tillhandahåller en-väg-in för alla IT-relaterade frågor. Det kan vara alltifrån enklare frågeställningar till mer komplexa problem i kundens infrastruktur och fel knutna till arbetsplatsen gällande dator, skrivare standard- och verksamhetsapplikationer.

Service Desk är bemannad av vår egen personal vardagar 07:00-18:00. Vi tar emot, registrerar och kategoriserar ärenden efter prioritetsordning.  Du får en bekräftelse på att ärendet är mottaget.

Vi arbetar ITIL-baserat och löser ca 85% av alla ärenden i Service Desk, övriga ärenden eskaleras till högre kompetensgrupper inom QD eller tredjeparts leverantör. Service Desk löser ärenden via telefon eller remotestyrning/uppkoppling genom övertagande av utrustning.

Vi tillhandahåller information om inplanerade servicefönster och driftstörningar via webbsida och e-post/telefon till utsedda kontaktpersoner hos kunden. Informationen innehåller tid för driftstopp och planerad åtgärdstid.

VARFÖR OUTSOURCING?

Dåligt fungerande IT är en risk, dels i form av onödigt höga investeringar och dels i form av ineffektiv IT-miljö.

Applikationer och användare har de senaste åren exploderat i antal. Resultatet är en ökad komplexitet i de system av samverkande hårdvara och mjukvara som utgör IT-plattformen. Detta medför stora möjligheter, men det kan också vara problematiskt. Det blir helt enkelt en utmaning att få ett komplext system att fungera optimalt. När komplexiteten ökar måste man också investera. Personal ska kompetensutvecklas, hårdvara och mjukvara ska köpas in för att nämna några exempel.

Här blir det problematiskt för många företag; Ska jag investera stora summor pengar i något som egentligen inte är min kärnverksamhet? Eller ska jag omvandla mitt IT till en avtalad och kvalitetssäkrad funktion?

Vi kan ta ett helhetsansvar för er IT eller ni kan låta oss hjälpa er med utvalda delar.

ONLINETJÄNST – HYR FUNKTION ISTÄLLET FÖR KÖP

Att hyra en funktion av oss istället för att köpa innebär flera fördelar. Förutom att företagets likviditet stärks så får du ständigt tillgång till den senast hård- och mjukvaran och någon som hela tiden ser till att allt fungerar.

Vi kallar detta för Online-tjänster och som ger dig tillgång till våra bästa produkter och vår bästa expertis till en fast månadskostnad. Ekonomiskt, enkelt och problemfritt.

Server online: extremt driftsäker till dina system

Backup online: backup via Internet eller svartfiber till vår IT-säkerhetshall

Övervakning Online: Hittar och åtgärdar problem innan användaren drabbas

Brandvägg Online: redundant och ständigt uppdaterad brandvägg

Mailworks Online: tar bort virus och spam innan e-posten levereras

AlltidOnline – DIN LOKALA MOLNTJÄNST

AlltidOnline är en paketerad molntjänst där alla data ligger i våra datacenters och därmed skyddas av svensk lag, helt enligt vår standard Based In Sweden.

AlltidOnline är flexibel i sin natur och kan på ett smidigt sätt integreras med övriga verksamhetsapplikationer och därmed skapa hybridmoln som resulterar i en fantastiskt användarvänlighet.

Merparten av våra AlltidOnlinekunder kör vårt Terminalskrivbord med inbäddade verksamhetssystem. Du kan jobba utanför kontoret på samma sätt som du jobbar på kontoret och slipper dessutom koppla upp dig via VPN.

Kort och gott, AlltidOnline har tagit det bästa med molntjänster och kombinerat det med verksamhetsstyrda funktioner som normalt inte passar i moln. Resultatet kan du få höra av våra många nöjda kunder och användare efter att du kontaktat oss för en vidare diskussion.

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!