Our Blog

Driven Ekonomiansvarig till Stockholms roligaste arbetsplats, Happy Boss AB

Är du en driven person som vill jobba på en av Stockholms roligaste arbetsplatser som har höga ambitioner och mål?  Sök tjänsten idag!

Om företaget:
Vi på Happy Boss har lång erfarenhet av att hjälpa företag att effektivisera företags kontorsteknik och profilprodukter och vi vet vad som verkligen krävs för att kunden ska vara nöjd. Vi är experter på relationer som vi vet är det allra viktigaste inom kundvård.

Happy Boss har möjlighet att erbjuda ett avtal för företagets all kontorsteknik där service ingår. Vi hjälper kunden att hitta den bästa lösningen inom Kaffemaskiner, IT, dokumenthantering, telefoni, konferensteknik, kontorsförbrukning, video- konferensteknik och posthantering.

Happy Boss är ett företag som gillar att jobba tillsammans och dessutom gör vi mycket roliga saker ihop. Vi har skapat något vi kallar, Living Happy Boss, som går ut på att vi har kul på dagarna, men även utanför arbetstid. Varje medarbetare är unik och vi försöker se till att varje medarbetare trivs och utvecklas. Vi åker på resor tillsammans, seglingar, går på fotboll, har öl och champagneprovningar, golftävlingar etc.

2018 omsatte Happy Boss 78 miljoner kronor vi har tidigare blivit utnämnd till Di Gasell.

Vi har lagt en ny 3års plan och i den ligger målet att nå 100 miljoner i omsättning och för att nå det behöver vi ha rätt medarbetare med rätt attityd och inställning. Vi anser att personalen är det viktigaste vi har och ser därför hela tiden till att utveckla våra medarbetares humankapital.

 

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att jobba i vår Backofficegrupp med 5 personer bestående av den tilltänkta tjänsten som Ekonomiansvarig samt Backofficeansvarig, Ekonomiassistent, Orderdministratör och Serviceadministratör.

I rollen som ekonomiansvarig hos oss kommer du att ha en bred roll innefattande många av ekonomiarbetets olika delar. Du kommer till exempel att ansvara för bolagets fullständiga lönekörning, löpande bokföring och månads/årsbokslut. Du kommer även att ansvara för kundinbetalningarna, leverantörsfakturor och utbetalningar till leverantörer samt fungera som controller.

Avdelningen är uppbyggd för att kunna avlasta varandra vid toppar och dalar så du får inte vara rädd för att ta i lite extra och gå utanför din trygghetszon.

Arbetet sker i Officeprogrammen samt våra program Flinker, Winserv, Centsoft, Visma Administration och Visma Lön.

PROFIL
-Ekonomiutbildning från gymnasium, KY eller högskola/universitet
-Minst tre års erfarenhet av en liknande roll på ett medelstort företag eller som konsult
-Erfarenhet av löneadministration
-Erfarenhet av bokslut
-Goda kunskaper i moms- och skatteredovisning

 

PERSONLIGA EGENSKAPER
Till denna utvecklande och variationsrika tjänst söker vi efter dig som är en riktig doer och som är redo att ta dig an en mängd olika uppgifter med energi och prestigelöshet. Du är en person som gillar fart och fläkt och du trivs på en arbetsplats där det händer mycket. Du har förmågan att vara strukturerad och hålla ordning och reda i en miljö med högt tempo.

Du ska utstråla energi och glädje eftersom du kommer att ha kontakt med kunder.

ÖVRIGT

Happy boss sitter i fina kontor i Solna business park. Läs mer om oss på www.happyboss.se

 

ANSÖKAN

Skicka in din cv och en ansökan till fredrik.belfrage@happyboss.se

Hemsida: www.happyboss.se

Kontakt: Fredrik Belfrage

Tel: 076-00 00 310

Ort: Solna

Ansökningsdatum: Löpande

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tags:

Show Comments (0)

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!